Friday, November 2, 2012

Sweeter than heaven ..

.. and hotter than hell.
Plaza de Toros

Tegelikult ei, seekord ei vesta meestest ja pidudest (vb lõpus ainult veidikene), vaid räägin hoopis sellest, millega ma siin kolm päeva nädalas tegelen, sest Erasmusega tulin ma siia siiski õppima, eksole (note the sarcasm, y'all, vinot ja fiestat on ikka tunduvalt rohkem). Igatahes, Erasmusega on kohustuslik täita 12 EAP-d (ainepunkti) ja siin üks aine annab tavaliselt 6. Alguses olid mul veidi grandioossemad plaanid küll: koostasin Eestis suure hurraaga õppelepingu ja siia tulles avastasime (mõlemad Evaga), et neid aineid kas ei loeta või kestavad nad terve aasta ja lõpuks jäi mulle alles algsest plaanist vaid üks aine.
Kooliga seoses oli mul ka väga "meeldiv" tunne, kui külastasin ühte minu jaoks huvitavat loengut Hispaania kelmiromaani kohta - ja ei saanud poolest jutust juba sissejuhatavas loengus aru. Ning kuna selle aine idee oli kirjanduse üle arutamine suuliste ettekannete ja grupiseminaride näol - ja õppejõud ütles, et ükski välismaalane ei saa mingit hinnaalandust -, siis mõtlesin, et ei tee enda elu keerulisemaks. Praeguse seisuga ongi mul siis täiesti absoluutne miinimum, 2 ainet: Inglise teatri ajalugu ja teisena ingliskeelse kirjanduse baastekstid. See paneb teid võib-olla küsima, et waaaaiiiiittt, mismõttes hispaania filoloog ja Hispaanias ja mõlemad ained on inglise keeles ja üldse asjasse mitte eriti puutuvad. AGA. Kuna mu kõrvaleriala on inglise filoloogia, siis on need mul ka vajalikud, juhhei.

Katedraal kooli kõrval
Mõlema aine õppejõud on täiesti suurepärased ja ääretult sümpaatsed, vähemalt minule. Inglise teatri ajaloost räägib meile väga särtsakas punapäine naisterahvas, kellega oleme nüüd kolmandat nädalat Hamletit analüüsimas. Selle aja jooksul on ta rääkinud Voldemortist, ümisenud "Tondipüüdjate" tunnuslugu ning viimases loengus langes pikka hispaaniakeelsesse monoloogi iseendaga, et kas viiekümneaastased naised on veel seksuaalselt aktiivsed ja ehk on  Claudius lihtsalt voodis tunduvalt parem, kui vana kuningas Hamlet kunagi oli, ja seetõttu Gertrud temaga abielluski.

Ja teine õppejõud on ka minu jaoks väga meeldiv ja kohutavalt asjatundlik: on näha, et ta teab inglise kirjandusest väga palju ja tahab seda ka hästi seletada. Temaga oleme nüüd päris kaua rääkinud naiste allasurutud rollist ühiskonnas, mistõttu ma näen igal pool repressioone naiste ja vähemuste vastu, ajupesu nagu ikka. Igas loengus pillab ta palju nimesid: filme, raamatuid, doktoritöid etc, sh ka Monty Python'i "Life of Brianit" ja "50 Shades of Grey" kohta igasuguseid märkmeid, enamasti siiski asjalikke asju. Võin julgelt öelda, et siin loen kohustuslikult kahe ainega rohkem, kui Eestis seda viiega tegin.

Loengud ise on siin hispaanialikud - esmas- ja teisipäeviti kestavad loengud ühe tunni ning kolmapäeviti kaks tundi. See mulle isiklikult eriti ei istu, sest üks tund on liiga vähe ja kaks on kaugelt liiga palju, et ma terve aja jooksul keskenduda suudaksin. Loengud algavad täistunnil, mis siin tähendab seda, et võib julgelt tulla 5-10 minutit hiljem ja jõuda õppejõust varem. Loengu pikkus on üldse õppejõu otsustada (nagu ka Eestis), Eval läheb siin tavaliselt paremini kui minul, sest minu õppejõud ei taha üldse õige ajaga piirduda ning seetõttu saan ma koju tavaliselt pool kümme õhtul.
Kool ise on ilus ja asub kodust umbes 20 minuti kõndimise kaugusel ning sisaldab endas ka veidikest mägironimist - ilmselgelt ainus trenn, mida ma Hispaanias teen. Ja vaated on alati kenad. Paar päeva tagasi just rääkisime Evaga koolist ja koormusest ja kõigest ja siis ma raskelt ohkasin, et ainus mure on see, et nädalavahetused on liiga pikad. Igaühel omad mured, eksole;)

CHURROS!
Aga sellel nädalal oli ka Halloween, mis siin on veidi suurem asi. Meie Evaga oleme muidugi laisad ja jõime lihtsalt rummi ja läksime tantsima, kui tahate rohkemat tähistamist näha, siis Anne on kõrval kirjutanud nende Palmase-Halloweenist, nad olid palju tublimad kui meie. Esimesel novembril tegime suure hunniku kartulisalatit ja õhtul uuele peole. Ning täna oli poodlemine - nagu raha oleks meie vaenlane - ning proovisime LÕPUKS churros con chocolate ka ära, tegu siis fritüürist läbi käinud taignaga, mida kastad kuuma šokolaadi. Kuna siin on päris jahe, oli see tõesti meeldiv vaheldus ja mina olen üsna suur magusanäpp ka, it was a little piece of heaven on a plate. Kuigi igapäevaselt ei taluks, lõpus läks veidi liiga läägeks ära, aga paari kuu pärast kindlasti uuesti.

 Ja nüüd on asi juba liiga pikaks läinud, teen pausi. Kui enne ei kirjuta, siis järgmise nädalavahetuse veedame Madriidi ja Zaragozat avastades, jeeii! :)

Ja oli aeg, et te vahepeal veidi majapilte näeksite! Mina olen ikka samasugune nagu alati, seda võite kõik muudest sotsiaalvõrgustikest kaeda.
Süüdake hingedepäeva puhul küünal, mina unustasin täna kahjuks ära küünlaid muretseda, aga mõttes olen ikka omadega.

No comments:

Post a Comment