Monday, January 14, 2013

Streigist

"Ära lase oma tulevikku röövida/üldstreik/keegi ei ole koolis ega kodus"
Olen küll maininud seda varem ka, aga Hispaanias olles EI SAA kõikvõimalikest streikidest üle ega ümber. Kui jaanuaris kool algas, küsisin isegi naljatades Lucíalt, et kas mingit streiki polegi enam, sest terve eelmise poolaasta täitsid ülikooli hiiglaslikud plakatid, kus nõutakse tasuta/taskukohast kõrgharidust. Täiesti mõistlik nõudmine iseenesest, ma jagan nende seisukohta, aga see on juba hoopis teine teema. Kui kool septembris algas, jäid isegi mingid loengud ära, sest nad ei olnud suutnud välja selgitada, kas neid üldse antakse sellel aastal või mitte - süsteem!
Vahepealse nelja [neli kuud, ulme] kuu jooksul on olnud igal kuul vähemalt üks suurem või väiksem streik, kus üliõpilased ei lähe loengusse, vaid idees peaksid tänavatel kogunema ja võitlema (mina nt olen kasutanud need päevad magamiseks, sest ma olen laisk ja minusse Hispaania kõrghariduse reform otseselt ei puutu ka). Niisiis mu üllatus jaanuaris plakativabat ülikooli nähes oli mõistetav, eksole. Lucía veel muheles ja ütles, et oota veidi, praegu on jõuluaeg veel. Ja puiaka, järgmisel päeval olidki suured plakatid, et "koguneme ikka edasi ja võitleme!"
Üldiseid streike pooldatakse koolis ka, minu jaoks sügisel oli väga kummaline hetk, kui nägin keset koridori suurt lauda, millel olid väga silmapaistvad plakatid/linad sirbi ja vasara kombinatsiooniga. Kestis see küll vaid sekundi, kuni mulle meenus, et see pole Eesti ja siin kommuniste ei vaadata sama pilguga, kuid midagi pole teha, esimene mõte oli ikka negatiivne.

Aga tegelt tahtsin öelda, et prügivedajad streigivad ja pilt on meie maja juures olevatest prügikastidest. Pildi ise tegin oma hommikujooksu tehes - yes, kids, Kristel saab jälle joosta! Tundub, et see on mu parim variant, et hommikul vähegi normaalsel ajal ärgata ja naudin seda olukorda väga, kus väljas on hommikuti minu jooksmiseks täpselt sobiv temperatuur, umbes 5 plusskraadi ringis, päike siramas ja inimesed naeratamas. Üldiselt inimesi ei tundu väga morjendavat need prügihunnikud, sest varem või hiljem saab streik ju läbi ja küll siis kõik ära koristatakse, aega ju on. Kuuldavasti on variant ka see, et paned oma prügi põlema ja siis tuletõrje peaks mingitmoodi ka äravedamise korraldama. Ootan huviga ilmselgelt.
Hispaania - kui on kannatust, kellel ikka süsteemi vaja on!

1 comment: